Reparationsmetoder
I litteraturen gives der ingen egentlig dokumentation for de metoder, der i almindelighed anbefales til reparation af fiberforstærket hærdeplast. Til reparation af konstruktioner, der ikke udsættes for ekstreme påvirkninger, anbefaler en lang række råvareleverandører fremgangsmåder, der erfaringsmæssigt har vist sig at være fornuftige. Desuden gives en del kurser i reparationsteknik af tekniske skoler, teknologiske institutter, bådklubber og andre, allesammen byggende på nogle principper, som forekommer fornuftige, og som i årevis har vist sig at være gode.
Når det drejer sig om ekstremt påvirkede konstruktioner som fly og søværnets fartøjer, kan man i flyværkstederne og hos marinen finde meget detaljerede reparations-instruktioner, hvor intet overlades til tilfældigheder og sjældent til reparatørens egen afgørelse. Her er der imidlertid tale om et endeligt antal velkendte konstruktionsdetaljer, hvis betydning for hele fartøjets operationsdygtighed er kendt, og hvor kontrol af det udførte arbejde er en selvfølgelig nødvendighed. Følgerne af fejl i sådanne konstruktioner kan ofte være katastrofale.